
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Pokud jste někdy hráli Need For Speed (předpokládejme, že ano), tak jistě znáte závody ve sprintu po rovince, neboli „Drag“, jak se jim říkalo ve slavné videohře. Nicméně, benzinoví šílenci v USA (a mimochodem taky v Austrálii) se baví přesně touto zábavou plnou kouře od pneumatik... ale v reálném životě.
Výsledkem jsou přestavby zdánlivě běžných vozů, které ale při bližším pohledu mají pramálo společného s vozem, který vyjel z fabriky. Příkladem budiž tento Cadillac CTS-V. Borci z Cadillacu ho postavili jako rivala pro BMW M5, a byl i poměrně úspěšný. Jak by taky ne, pod kapotou ukrýval motor V8 6,2 l z brutálního sporťáku Chevrolet Corvette ZR1 o výkonu 640 koní!
To by samo o sobě stačilo na slušný výsledek v "dragu", avšak ne, mezi opravdovými profíky. Zde se totiž bavíme o výkonech někdy i v řádech tisíců koní. Majitel tohoto „Caddyho“ sednul k internetu a hledal, až našel to největší možné turbodmychadlo, které by se mu vešlo pod kapotu. Zásah to jistě nebyl jednoduchý ani pro zkušeného mechanika, ale přinesl své ovoce – toto CTS-V má teď zhruba trojnásobný výkon než v původním stavu, takže zhruba 1800 koňských sil!! Dokonce i vyústění výfukového systému je vyvedeno přímo z kapoty. Toto řešení totiž nešetří hmotnost vozu, ale zároveň přidává tolik potřebný výkon, jelikož se motor spáleného paliva rychleji „zbaví“.
Tradičně pouze čtvrt míli dlouhou (neboli 400 m) závodní dráhu, tak hravě zdolá za 8,5 vteřiny při rychlosti 170 mil za hodinu, což je přibližně 272 km/h. Avšak podle dostupných informací Caddy ještě nefunguje „úplně tak, jak by měl“, takže, až jeho majitel vše doladí, určitě stihne na čtvrt mílovém „drag stripu“ i magickou hranici 300 km/h a dost možná se dostane i dál.
Použité fotografie: 1320video.com, Autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...