background - Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!
Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!

Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!

7. 09. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
11 min čtení

Málokterý automobilový nadšenec by ho neznal. Sebevědomý agresivní čumák, čtyři kulatá světla vzadu a řvoucí výfuk pod nimi. Ať už jste fanoušky ságy Rychle a zběsile nebo ne, zkrátka vám jeho přítomnost mohla jen těžko uniknout. Kde to ale začalo? Pojďme to zjistit…

Nissan Skyline GT-R C10

Malý, nabroušený a přikrčený. Generace s označením C10 byla sice v základu jen rodinná krabice, verze 2000 GT-R však byla slušná pila. Měla sice jen 2,0l řadový šestiválec o výkonu 160 koní, ale v roce 1969 to byla slušná porce! Závodní verze si velmi slušně stála na japonských i světových soutěžích proti ostatním japonským výrobcům, i proti Porsche. Jeho vítěznou „šňůru“ překazila až Mazda RX-3.

Nissan Skyline GT-R C110

Která generace je podle vás nejvýjimečnější? R32, nebo snad věhlasná R34? Vedle jak ta jedle. Skylinů GT-R generace C110 se kvůli ropné krizi v roce 1973 vyrobilo pouhopouhých 197 kusů. Asi nemusíme připomínat, že tehdy všechny zůstaly v Japonsku…

Nissan Skyline GT-R R32

Tady začalo slavné jméno „Godzilla“. Borci z Yokohamy se rozhodli závodit v amerických soutěžích. A jelikož „Amíci“ měli pod kapotou obří motory V8, rozhodli se pomoct si u 2,6l řadového šestiválce s dvěma turbodmychadly. A jelikož hranice výkonu nebyla stanovena, dalo se díky enormnímu plnícímu tlaku americké síle pořádně zatopit. Nakonec se však musela R32 z amerických cestovních závodních sérií stáhnout. Skyline GT-R byl zkrátka zakázán, němel konkurenci. Proto Godzilla – „bestie z východu, která dokázala porážet velké hráče“.

Nissan Skyline GT-R R33

První evoluce Godzilly. Povědomý, avšak modernější design. Legendární motor RB26 DETT naladěný na 280 koní. Pohon všech kol a řízení (!) všech kol byly ještě pokročilejší než u předchůce, drželo tak rekord silničních aut na okruhu Nürburgring.

Nissan Skyline GT-R R34

Tento Skyline patrně bude znát nejdrtivější většina z vás. I když byli předchůdci doma v Japonsku už dávno legendami, Západ se začal o rychlé Skyliny nejvíce zajímat právě po uvedení generace R34. Pod kapotou byla evoluce twin-turbo 2,6l motoru, oficiálně s výkonem 280 koní, kvůli úředním předpisům a gentlemanské dohodě výrobců. Reálně však mohl jít až 320 koňských sil. Nebylo však problémem se, stejně jako u předchůdců, dostat nenáročnými úpravami až na 600 koňských sil.

Nissan GT-R R35

„Zabiják supersportů“. R35 přišla v roce 2007 jako auto, které potrápí soudobé Lamborghini Gallardo za polovinu jeho ceny. Tato generace už měla nový motor, řadové uspořádání nahradil motor V6, avšak dvě turba zůstala. Přibyla také superrychlá dvouspojková převodovka. Nejnovější verze dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s. Neuvěřitelné časy z okruhu Nürburgring a trati Top Gearu však dokazují, že zvládá i zatáčet.

Nissan GT-R v roce 2008:

A současná, vykrystalizovaná verze generace R35 v roce 2016:

Zdroj fotografií: topgear.com, suzukiproduction.com, autowp.ru

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background