
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Mafia Cars, to je výlet do světa těch nejexkluzivnějších vozů, ať už těch zbrusu nových, nebo těch dnes již legendárních. Jako by toho nebylo málo, často se s vámi podělíme ještě o jejich upravené verze od nejrůznějších tuningových společností – ABT, Brabus, Mansory, Startech, to jsou pro naše stálé čtenáře všechno známé firmy. Jenže málokdo z nás si takové skvosty může dovolit. Proto dnes přinášíme výběr aut, u kterých splnění vašeho snu nemusí být až tak nereálné!
Mercedes-Benz S600 (W140), 1990-2000
Začněme autem, bez kterého by tento článek snad ani nemohl vzniknout. „Esklasa“ je takový základní kámen, nebo chcete-li jádro, od kterého se odvíjí všechny ostatní modely. Ne náhodou v pořadu TopGear zvítězil Mercedes S65 AMG jako nejvhodnější auto pro člena albánské mafie. Generaci W140, která je budoucí klasikou, můžete mít klidně i za 130 tisíc, ten ale vyžaduje péči. Pokud byste chtěli lepší kousek, dá se koupit za cenu nové Fabie, a to už jde, že? Pokud chcete opravdu vymazlený exemplář, budete potřebovat 600-700 tisíc, nebo taky 2,5 milionu za kus opatřený pancéřováním.
BMW 750iL (E32), 1987-1994
Jesltliže je základním stavebním kamenem Mercedesu třída S, pak pro BMW platí totéž s modelem M3. Na charakteru obou automobilek je to velmi znát a právě díky tomu dokázala být i limuzína jako řada 7 až překvapivě hbitá, a nabídnout jízdní zážitek velmi blízký svým menším bratrům. 5,0l motor V12 bychom vám jednoznačně schválili, ale pozdější V8 byla obdobně rychlá, byť jí kvůli absenci čtyř válců chyběl ten sametový chod. Slušný kus seženete do 400 tisíc.
Jaguar XJ 12, 1994-2003
Pokud se bavíme o dvanáctiválcových limuzínách, byla by velká chyba vynechat Jaguar. Ten už sice dnes to žádného auta V12 nemontuje, ale pokud jste před dvaceti lety něco znamenali a žili jste v Británii, měli jste dvanáctiválcového Jagoše. Pokud jeden budete shánět, připravte si bokem i nějaké „kačáky“ na údržbu a případně i renovaci. Udržet jeho křehký V12 v kondici není snadné, a komu se to daří, ten takové auto rozhodně nebude chtít prodávat. Tento dvanáctiválcový aristokrat může být váš už za čtvrt milionu korun!
Mercedes-Benz CL600, 1999-2006
Sportovnost zkřížená s elegnací, tak by se dala popsat třída CL, která bohužel nedávno odešla do věčných lovišť na úkor nového S Coupé. Ano, můžete mít klidně i diesel, ale do CL patří minimálně osmiválec. V12 je pak tou nejsprávnější volbou. A pokud někdo umí dvanáctiválce, je to Mercedes. Nezapomeňte, že právě jejich motory si Horacio Pagani vybral pro své skvosty jménem Zonda a Huayra.„Ošlehané“ CL seženete už za 130 tisíc, ty lepší se pak pohybují kolem půl milionu a výš.
Volkswagen Phaeton, 2002-2007
Phaeton byl dítětem geniálního konstruktéra a někdejšího vůdce koncernu VW, Ferdinanda Piëcha, který nedávno odešel do důchodu. Ve své době byl neuvěřitelně pokrokový a mělo jít o konkurenci „Lidového Vozu“ pro elitu jako Audi, Mercedes a BMW. Phaeton měl dokonce svoji vlastní továrnu, ale přesto byl ve výsledku ztrátový. Jeho výroba byla příliš drahá a nebyl o něj takový zájem, jak se čekalo. Přesto šlo o výjimečný konstruktérský počin. Předběhl svoji dobu jak technicky tak designově a pod jeho kapotou dřímaly klasické benzinové i naftové V6, ale také 4,2l V8, legendární, byť poruchový V10 TDI a samozřejmě také ohromný 6,0l W12, který našel své místo i v Benltey Continental – právě tato strojovna bude dodnes šlapat jako hodinky, doporučuje se dát pozor na podvozek a převodovku. Phaeton může být váš už za čtvrt milionu, což je oproti kupní ceně 2,5-3 miliony ohromný propad. Žeby investiční potenciál? Kdoví…
BMW 760Li (E66)
Oproti E32 její dvanáctiválec nabral jeden litr objemu na celých 6 l, poměrně futuristický design z pera tehdejšího designéra Chrise Bangla však nemusí lahodit každému. Přesto tu má jednoznačně své místo. Díky výkonu 438 koní šlo o skutečnou raketu, jeho motor byl ale zároveň téměř nezničitelný, takže nehrál jen na efekt. Dávat pozor byste si proto měli na vzduchový podvozek, který tehdy byl ještě v plenkách. Zvýšenou péči potřebuje i převodovka, při pravidelných a poměrně častých (60 000 km) výměnách oleje však vydrží.
]
Audi Q7 V12 TDI
Pokud někteří z vás v tomto výběru hledali SUV, tak vám možná uděláme radost. Byť byl dieselový, tak si tato extrémní verze Q7 zaslouží své místo v našem výběru díky ohromujícím výkonům 500 koní a 1000 Nm. Jsou to sice krásná čísla, s více než dvoutunovým a hlavně vysokým autem to s sebou nese astronomické provozní náklady. Pokud jste však ochotni/ schopni tuto daň obětovat, může vás tento mastodont poměrně slušně pobavit. Pod 800 000 Kč ji seženete dost obtížně, pozor si dávejte na stav brzd, jejich výměna může přesáhnout i polovinu ceny auta.
Aston Martin DB7 Vantage
Aston Martin vždy uměl krásná auta a model DB7 není výjimkou. Jeho krásně uhlazené kontury lahodí oku i dnes, k tomu přidává překvapivou spolehlivost – zvláště co se týká ušlechtilého a sonorního 5,9l V12. Pokud chcete dostupné mafia auto (cca 1 mil. korun), se kterým budete jediní v okolí, tohle bude správná volba.
Ferrari 456 GT
Přesto by se mohl ozvat některý příznivec „Italů“. I pro takové máme nabídku. Doporučili bychom vám 550 Maranello, jenže to před poměrně nedávnou dobou přeskočilo hranici dvou milionů. Model 456 ale stále seženete kolem milionu a půl. A jelikož nám něco tam vzadu v hlavě říká, že ji čeká stejný osud jako 550, mohla by 456 GT mít i slušný investiční potenciál. Jen to asi neproběhne v krátkém rozmezí 2-3 let jako u mladšího bratra.
Zdroj fotografií: bmw-syndikat.de, autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...