background - BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!
BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!

BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!

18. 04. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
7 min čtení

Řada z vás jistě zná BMW 130i minulé generace. Ne zřídka byla tato kapesní raketa opěvována odborným tiskem i laickou veřejností – není taky divu, třílitrový šestiválcový motor v autě o velikosti Fabie už slibuje samo o sobě slušnou dynamiku. Jenže znáte to, sto lidí – sto chutí…

A tak se najdou i gurmáni, kteří neváhají udělat z kapesní rakety totální monstrum. Třeba tím, že do takové 130i nacpou motor 5,0l V10 z minulé generace BMW M5 o výkonu 507 koní. V luxusním kupé onen motor dokázal dělat ohromné věci a dokázalo tak zatopit i Ferrari F430, ale co teprve v malém hatchbacku? To musí být nářez! Jenže, asi jste slyšeli o pořekadle „S jídlem roste chuť“…

A tak majitel tohoto, jak jej sám nazval, BMW „150i“ osadil mocný a už tak nezkrotný motor V10 ještě dvěma kompresory, což znamená nárůst výkonu z 507 na celých 750 koňských sil! Zkuste si představit, že byste měli výkon takového Lamborghini Aventador SV ve Škodě Fabii… ano, máte pravdu, to si normální člověk představit ani nedovede. Takže jak toho hoši docílili? Vypadá to na náročnou přestavbu, a taky že byla. Když pomineme samotné úpravy motoru, které kvůli extra výkonu musely zahrnovat upravenou řídící jednotku a kompletně nové chlazení, máme tu taky otázku „přepravy“ té enormní síly na zadní kola. Proto musela M5 E60 obětovat i převodovku SMG, zadní nápravu pro jistotu darovala výjimečná M3 GTS, protože na 750 koní už nestačila ani ta z „empětky“. Hmotnost „stotřicítky“ po transformaci na 150i tak samozřejmě stoupla, a sice na 1600 kg, ale oproti 1830 kg vážící M5 je to pořád slušná dieta.

Je to dokonale nenápadná raketa, takový kalibr by v tak malé karoserii nikdo nečekal. Jen si to představte, kdyby se na vás najednou začal lepit nějaký vytuněný Golf... jeho řidič by se asi divil. A co teprve řidič mnohamilionového supersportu…!

Zdroj fotografií: KJ Performance

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background