
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Jen málokdo by neznal šílenou přemotorovanou Octavii RS 2. generace s výkonem 1200 koní, která dokázala na rovince natřít i Nissan GT-R. O té jsme už psali nějaký pátek nazpět, teď se však díváte na její starší sestru, která pro změnu umí zatáčet, a podle všeho velmi slušně. Ovšem pozor, na rovince to taky nebude žádný louda.
Řekněme si na rovinu, že se současným výkonem „pouhých“ 400 koní a 510 Nm je na svoji dragsterovou sestřičku krátká, ale pořád je to velmi slušná porce, která dokáže na našich silnicích zatopit ledasčemu. Navíc je to výkon, který se dá v reálném světě docela dobře využít, i když směřuje jen na přední kola… Což zní lákavě a záludně zároveň. Nicméně 400 kobyl z 1,8l čtyřválcového turbomotoru je slušná porce výkonu, a zastíní to i pravověrné sporťáky jako Porsche Cayman nebo nové BMW M2. Ono ani těch 300 koní v šedé variantě nebylo k zahození…
Co je ale důležitější – i přes obří blatníky a okázalé zadní křídlo nejde o žádný tuning rádoby závodníka. Tady máme co do činění s opravdovým řidičským náčiním. Filozofie přestavby tomu odpovídá, hlavním heslem byla hmotnost. Resp. její eliminace. Vše nepotřebné muselo ven – sedačky byly nahrazeny skořepinami, doplnil je trubkový rám, zmizely výplně dveří, reproduktory… to vše by zbytečně kazilo jízdní vlastnosti. Je tedy jasné, že tato „Octa“ bude opravdu střela. Z kabiny to může být docela zajímavý pohled, když se přitom díváte na palubku z normální Octavie. Nebo tedy na to, co z ní zbylo…
Není divu, že majitel si brousí zuby na legendární okruh Nürburgring Nordschleife. Ten chlapík si říká Nasy, od čehož se odvíjí i název jeho týmu a komunity kolem něj – tedy Nasy Performance. Zdá se, že Nasy, neboli občanským jménem taky Marcel Zerwas, má tzv. pod čepicí, protože na úpravy šel poměrně od lesa a rozhodně na nich nešetřil. Třeba motor dostal kompletní turbo kit od věhlasné firmy Garrett – úplně jako ve filmu Rychle a zběsile. Pod kapotou také můžeme zahlédnout odolnější součástky v motorovém prostoru a dokonce i karbonové sání! Tato Octavie je také o deset centimetrů širší, jezdí na závodních pneumatikách typu semi-slick a má brzdy z Porsche 911. Takže je to vlastně taková silniční Octavia RS GT3!
Zdroje fotografií: Nasy Performance, autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...