
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Je to tady. Právě se díváte na nové, nejrychlejší silniční auto světa. Bugatti Chiron, nástupce ikonického Veyronu, se představil na autosalonu v Ženevě.
Spoustu důležitých informací už víme. Víme, jaký bude mít výkon. Víme, jak rychle pojede, tedy částečně. Víme, že bude mít dvouspojkovou převodovku, jako měl Veyron, ačkoliv patřičně upravenou. Chiron vlastně de facto technicky vychází z Veyronu, ale každičká součástka a každý panel byl řádně přepracován, nebo vyměněn za lehčí a odolnější.
Zajímavé je, že v dnešní módě hybridů se Chiron kupodivu, podobně jako třeba Pagani Huayra, spoléhá pouze na spalovací motor. Není se co divit, pro 8,0l šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly není žádný další motor potřeba. Zajímavostí je, že do 3800 ot./min. fungují pouze dvě turba pro zrychlení reakce na plyn, od této hodnoty výše už pracují všechna čtyři. Monstrózní výkon, kulatých 1500 koní, se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola. Kombinace obřího výkonu a náhonu na všechna kola pomáhá Chironu ke sprintu na 100-kilometrovou rychlost za méně než 2,5 s! Maximální rychlost zatím přesně také neznáme, ta je totiž elektronicky omezena na 420 km/h. Ale proslýchá se, že v nespoutaném režimu to má být alespoň 460 km/h.
Čemuž nemáme důvod nevěřit, protože Chiron k tomu je patřičně připraven, a to nejen po stránce hrubé síly. Karoserie Chironu je nyní do posledního centimetru čtverečního z karbonového vlákna, která je stejně pevná jako u závodních prototypů kategorie LMP1. Karoserie je navíc perfektně aerodynamicky tvarovaná. I kvůli aerodynamice má Chiron šest výfuků – čtyři hřmí klasicky ze zadního nárazníku, zbylé dva jsou skryté a směřují směrem dolů pro vytvoření takzvaného „foukaného difuzoru“, vychytávky, která byla zakázána ve Formuli 1. To kvůli zvýšení přítlaku. Který se docela hodí, když třeba zrovna jedete po Autobahnu rychlostí přes 400 km/h.
Autobahn je dokonce jméno jednoho z režimů tohoto vozu. Spíná se automaticky v rychlosti 180 km/h. Další režimy jsou „Lift“ pro zvýšený podvozek ve městě, „Handling“ pro jízdu na okruhu, „Auto“, ve kterém se auto přizpůsobuje samo podle situace a režim „Top Speed“, jehož účel asi popisovat nemusíme. A kolik že zaplatíte za auto, které se může pyšnit rychloměrem ocejchovaným do 500 km/h? 2,4 milionu Eur, takže přibližně 65 milionů korun .
Zdroj fotografií: autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...