
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Před nějakým časem jsme se s vámi podělili o „špionážní“ fotografie nové vlajkové lodi automobilky Pagani. V té době (zhruba týden nazpět) jsme věděli jen nepotvrzené informace o snížené hmotnosti, výkonu zvýšeném „zhruba na 800 koní“ a pochopitelně o zvýšené cenovce.
Takže vás nebudeme dlouho napínat… Šestilitrový V12 twin-turbo posílá na zadní kola 789 koní a mamutích 1100 Nm, což je výkon takřka shodný s motorem LaFerrari, i když to si pomáhá ještě elektromotrem. Pagani to zase dohání brutálním „krouťákem“ turbodmychadel. Hlavním triumfem Huayry BC bude ale nízká hmotnost – elektrické motory konkurentů v podobě McLarenu P1, LaFerrari a Porsche 918 holt něco váží, a ne málo. Pagani žádné nemá, tak váží pouhých 1218 kg, tedy o 132 kg méně, než „standardní“ auto. A zhruba o 100 kg méně, než konkurence. Výkony? Jeho pneumatiky Pirelli jsou stavěny na výkon až 1000 koní, takže nemá problém se stovkou do 3 sekund a maximálka je „hodně přes 350“ ale počítejte spíše s hodnotou 375 km/h.
Není divu, odlehčovalo se, kde se dalo. Jakýkoliv panel karoserie byl pro verzi BC buďto odlehčen, nebo nahrazen jiným, lehčím. Už jen samotný výfuk je výjimečný. Původní vážil pouhých 10 kg, ale teď váží dokonce pouhopouhých 2,9 kg! A to není vše, všechny nové panely a křidélka jsou z naprosto nového typu karbonu, který je o 50% lehčí než obyčejný, zároveň je ale o 20% pevnější. Kromě nízké váhy tyto prvky jako „křidélka“, obří křídlo, difuzor a další dávají Huayře BC enormní přítlak, takže v zatáčkách je schopna přetížení až 2G. To je taková síla, že to vaší spolujezdkyni sloupne make-up z obličeje.
I když je Pagani moderní superauto vyrobené z „kosmických“ materiálů, převodovka působí proti konkurenci trochu starosvětsky. Nejde o klasický automat, ani o moderní „dvouspojku“ jako má třeba Veyron. Pagani používá klasickou závodní sekvenční převodovku Xtrac, a je vám asi jasné proč – ano, kvůli nízké hmotnosti. Stejnému účelu slouží mohutná kola, která mají vpředu rozměr 20" a vzadu dokonce 21"! Ta jsou vyrobena na zakázku přímo pro tento model a jsou ukována z jednolitého kusu hliníku.
Pagani se sice do elitního klubu okruhových rváčů přidalo s mírným zpožděním, ale prodejům to vůbec neuškodilo – všech dvacet kusů už je vyprodáno. Co na tom, že jedna stojí 2,3 milionu eur (přes 62 milionů korun). Ale pokud si pospíšíte a rozbijete prasátko, možná ještě stihnete chystanou verzi Huayry BC ve verzi kabrio…
Matný karbon, prvotřídní rudá kůže, alcantara. Jen ty nejlepší materiály:
Krása Pagani spočívá v detailech:
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...