
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Toto BMW E39 nevypadá na první pohled nijak zvláštně. Oko znalce však ale odhalí, že „tady něco nehraje“. BMW M5 E39 se totiž oficiálně ve verzi kombi nevyrábělo, vznikl pouze prototyp. Ano, správně, jenže to není zdaleka vše…
M5 E39 měla pětilitrový osmiválec, který dával 400 koní. Slušné. Pak tu byl desetiválcový nástupce s objemem celých pět litrů. A nová F10 má motor o zdvihovém objemu pouze 4,4 l. Ale tato, říkejme jí třeba „M5 E39 Touring“ má rovnou sedmilitrový motor V8. Hádáte správně, za tímto skvostem nestojí BMW.
To, co vidíte na fotografiích, je dílo jistého nadšence Brandona Millera z Ameriky. Brandon už měl nějaké ty zkušenosti se svojí pětkovou řadou E34, kterou vyladil na slušných 380 koňských sil. Pak ale zatoužil po něčem ostřejším. A shodou okolností se mu zalíbila generace E39. A kombík se zdá být ideální pro maskování potenciálu, který se měl pod kapotu této původně 528i nastěhovat.
Brandon jako vlastenec zvažoval spoustu poctivých amerických osmiválců, nakonec ale volba padla na motor Chevrolet LSX 427. Tedy ten, který se montoval do uřvané Corvetty Z06 generace C6. Dobrá volba, nemyslíte?
Samozřejmě to má i svá úskalí. Tento motor s „prehistorickými“ kořeny má ocelový blok, takže oproti tomu německému v originální M5 je o 42 kg těžší, je to ale obrovský „držák“ a zvládne i výkony za hranicemi možností silničních aut. Po prvních zkouškách motor na brzdě ukázal 481 koňských sil a 644 Nm plnotučných jako pravý texaský čtvrtlibrák.
Asi je vám jasné, že taková bestie pod kapotou si vyžádala úpravy hlavně pod karoserií. Takže došlo mimo jiné hlavně na vyztužení karoserie a zpevnění podvozku a brzd. Brandon se prý chce dostat na nějakých 500 koní. Sneslo by i víc, ale to už by bylo na úkor ovladatelnosti a každodenní použitelnosti. Každopádně i tak má macatá 19" kola s rozměry 245/35 vpředu a 275/30 vzadu. Tento kousek je nenápadný a přitom má obrovský potenciál. Tím pádem nikdo okolo netuší, s kým má tu čest. To víte jen vy. A ten nešťastník, co vás chtěl vyzvat na sprint – kterému se ztratíte za horizontem jako malá, metalízově hnědá tečka.
Zdroj fotografií: bimmerforums.com
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...