
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
A v Lamborghini nešetří optimismem. Prý se máme připravit na to, že bude nejlepší a nejrychlejší. Testování probíhají v plném proudu, ta na závodní trati už de facto finišují, teď Urus čeká vývoj v terénu. Mají se nové Bentley Bentayga a stálice Range Rover Sport bát?
Rozhodně by se měly mít na pozoru, Urus nebude žádné ořezávátko. Pro automobilku má nový model obrovský význam z hlediska dalšího navýšení prodejů, zároveň je to však první off-road/ SUV značky od dob modelu LM002. A jakožto zásadní model si zaslouží i svůj vlastní motor: Urus bude první osmiválcové Lambo v historii. Ba co víc, bude to vůbec první Lambo, jehož motoru bude pomáhat turbo, a to rovnou dvě!
Urus podle všeho dostane 4.0l twin-turbo V8. Výkonové parametry zatím nejsou známy, ale šušká se něco o tom, že by měly atakovat hranici 600 koní! Nemělo by se však jednat o motor vypůjčený od sesterského Audi, byť by se to zaprvé nabízelo a zadruhé funguje třeba v takové RS6 výborně. Ne, Lamborghini se rozhodlo postavit si svůj vlastní motor. Říkáte si, proč nedostane aspoň V10 z Huracánu? Inu, motor bez turba se musí hodně vytáčet, abyste z něj dostali to nejlepší, a masivní krouťák turbomotoru má právě tomuto „neduhu“ předejít. Lamborghini chce, aby byl Urus pružný za všech okolností. Zároveň má větší síla „odspodu“ zajistit lepší využitelnost v terénu. Což bude potřebovat, pokud má jít proti těm nejlepším z celého světa.
Ambasador značky Stephan Winkelmann taky nevyvrátil možnost, že by Urus mohl být i hybrid. Je dokonce vyvíjen s tím, aby časem mohl pojmout baterie a eletromotory. Co se týká vzhledu, ten by se neměl výrazně lišit. Údajně design projde jistým vývojem, ale prý zcela jednoznačně bude vycházet z konceptu, který vidíte na fotografiích. K témuž má dojít i v interiéru, ale produkční auto má nabídnout více prostoru v kabině. Sám Winkelmann prohlásil, že: „Urus musí být schopen role rodinného auta po celý rok. Musí být dobře ovladatelný, komfortní a prostorný, ale taky mnohem víc.“
Na tuto novou éru v dějinách italské automobilky jsme velmi zvědaví. Urus bude s největší pravděpodobností výrazným milníkem. Plánem je prodávat 3000 vozů ročně, což je dvojnásobek současných prodejů. A k tomu má pomoci právě Urus. V Sant'Agatě dokonce navyšují výrobní kapacity a nabírají dalších 500 zaměstnanců. Cenově by mělo být nové SUV srovnatelné s modelem Huracán, takže kolem sedmi milionů korun. Za takovou sumu si Lamborghini nemůže dovolit nic jiného, než být nejlepší. Zůstaňte naladěni.
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...