
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Abychom byli upřímní, není to tak úplně nové auto. Technicky vzato jde pouze o facelift. Ale znáte to, dobré není třeba zásadně měnit. Proto se třeba Porsche 911 i Volkswagen Golf zásadně nezměnily už desítky let. A podobné je to s ikonou Mercedes SL.
Takže co je tu nového? No, asi nejzásadnější změna je ta, které jste si už jistě všimli – design. Modernizované SL dostane ještě sebevědomější výraz díky ostřeji řezaným konturám předního nárazníku, z boku pak došlo na výraznější prolisy pro optické „odlehčení“. Jinak se ale dá říct, že vše zůstalo při starém. Auto jen dostalo pár nových typů kol, u daných verzí nějaká ta křidélka vepředu a toť vše. Ale přesto – SL po faceliftu vypadá tak nějak vyváženější, ucelenější. Prostě se ve Stuttgartu vydali správným směrem.
Změny pod kapotou? Také nikterak velké. Snad jen, že střechu teď můžete stahovat do rychlosti 40 km/h. Nějvětší změnou je zbrusu nová devítistupňová (!) automatická převodovka. Ta slibuje ještě hladší, takřka nepostřehnutelné změny kvaltů a dokonalé sladění s pohoným ústrojím. Čímž se dostáváme k motorům…
Základem nabídky je stále šestiválec twin-turbo, nově nesoucí název SL450. Výkon se zvýšil z 329 na 362 koňských sil a tu famózní novou převodovku máte hned v základu. Tím pádem se u šestiválce zlepšilo zrychlení z nuly na sto z 5,1 na 4,9 s. Arénu osmiválců otevírá starý známý SL550 s objemem 4,7 litru a dvěma turby, dávající 450 koní. Převodovku sdílí s šestiválcem.
A dostáváme se k zlatému hřebu, tedy k variantám AMG. Brumlající SL63 bude ze svého 5,5l V8 twin-turbo dávat 580 koní a vrcholné hromující SL65 s mocným, a také trochu přemotorovaným 6,0l V12 twin-turbo bude na zadní kola posílat 630 koní a mamutích 1000 Nm točivého momentu. AMG modely budou oba používat osvědčený automat Speedshift, který má rychlostních stupňů pouze sedm. Tyto verze však mají tolik síly a zátahu, že více převodů není potřeba. Navíc byl Speedshift modernizován a překalibrován tak, aby zvládal ještě rychlejší řazení.
Co dodat, snad jen, že legenda, která započala v padesátých letech famózním 300 SL s křídlovými dveřmi, pokračuje. A jelikož Mercedes potvrdil, že bude pokračovat ve vývoji dvanáctiválcových motorů, zdá se, že ještě nějakou dobu pokračovat bude.
Zdroj fotografií: caranddriver.com
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...