
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Volkswagen Golf je často terčem mladých tunerů. Ovšem tenhle čtverkovej Golfik se opravdu povedl, Golf IV s deseti válci – který ale nemá druhý motor 2,3 VR5 v prostoru zadních sedaček jako například Octavia RS Bimoto. Pod kapotou mu burácí vidlicový desetiválec z Audi RS6 se dvěma turby a pohonem všech čtyř kol.
Tenhle Golf je vlastně Golfem v podstatě jen zvenčí, auto muselo projít spoustu ohromných úprav. Už jen proto, že V10 je na příď tohoto auta velká - tak velká, že motor se dopředu vlastně nevešel úplně celý.
Zajímavé je, že za touhle úpravou stojí firma GoGi, který je oficiálním servisním místem VW, Audi, Seatu a Škody v kosovském městě Podujevo. Avšak firma se nezabývá pouze servisu aut koncernu Volkswagen, jak ukazuje projekt desetiválcového Golfu, nýbrž také serióznímu tuningu. Kromě tohoto Golfu také předělali několika Audi RS6 a S8 s ohromujícími výkony které nejdou pod 800 koní.
Nicméně, i tenhle Golf začínal jako obyčejná R32, auto je to zajímavé, ovšem s atmosférickým plněním. Auto bylo údajně koupeno v Polsku a v Kosovu a dostal přeplňování, tudíž z nějakých 250 sériových koní bylo 590 a později v roce 2014 dokonce až 900. Až později vznikl a byl náhle realizovaný šílený nápad s desetiválcovým motorem.
Asi je vše jasné že to byla náročná přestavba a na několika fotografiích je vidět, jak se změnil středový tunel, to proto, aby se do něj vešla převodovka a výfukové potrubí. Moc místa pro cestující nezbývá a jistě se musel uskromnit také řidič. To znamená posunutí pedálů a vůbec vyrobení celé přepážky mezi motorem a kabinou úplně znovu tak, aby pojala podélně uložený motor.
Vzhledem k tomu, že vepředu není místo tak musely někam dát mezichladiče turbodmychadel a chladič motoru – ti se stěhovali dozadu. Zajímavá je úprava třetích dveří, můžeme vidět žábry pro výdech horkého vzduchu, které uctivě obcházejí mechanismus otevírání.
Ani kapota není originální, protože V10 začíná těsně za přední maskou, a nevešel se pod sériovou kapotu. Nejdříve jen vyříznuly ohromné díry do kapoty, ale je jasné, jak aerodynamicky efektivní takové řešení bylo. Takže si nechaly vyrobit kapotu na míru tak, aby celý desetiválec schovala.
Váha Golfu těsně před dokončením přestavby do dnešní podoby s novou kapotou motoru ukázala 1 285 kg, i se zbylými prvky se tedy bude pohybovat okolo hranice 1,3 tuny. Což dělá slušný poměr výkonu k hmotnosti, však ani s Audi RS6 upravené od MTM nemá Golf ve sprintu problém, jak můžeme vidět na jedno z videí níže.
Zdroj: facebook.com/Golf-V10-Bi-Turbo-GoGi
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...