
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
A je tu opět něco z Frankfurtu. Z výstavy, která nás tento týden zaplavuje novinkami ze světa automobilů. Mohli jsme vidět projekty plné dynamiky, auta vybavena nejnovějšími systémy a také výplody designérů, které mohly šokovat a nebo zaujmout. Teď tu máme vše v jednom. Naprostý unikát. Mercedes Benz "Concept IAA"
U tohoto modelu vývojářům šlo o to, aby docílili co možná nejmenšího odporu vzduchu. Tudíž se snažili zkonstruovat vůz s nejlepší aerodynamikou. A ta se měří v součiniteli odporu vzduchu. Například takový Mercedes třídy C má hodnoty Cd=0.26, no a u modelu "IAA"se podařily hodnoty zmenšit až na Cd=0.19. Pro laiky tyto čísla moc nepoví, ale každý kdo se v autech vyzná, ví, že na tom záleží. Tohle je jeden z důvodů, proč se značka autem tolik chvástá.
Ovšem nejde jen o funkčnost. Mercedes tvrdí že jde o dvě auta v jednom. Na jedné straně stojí šampion aerodynamiky, a na druhé líbivé čtyřdvéřové kupé. Zda je opravdu tak krásné, jak tvrdí značka ovšem nemůžu posoudit. Je to něco nové, no a na to si budeme muset zvyknout. Mně osobně připomíná model Mercedes-Benz 300sl a to hlavně svými křivkami. Podle mě by si přesně takhle představovali budoucnost před padesáti lety.
Zpět do přítomnosti. Auto nám přináší budoucnost již dnes. Umí se totiž transformovat. Pokud se právě usmíváte, protože si myslíte, že něco takového jde zatím jen ve filmech, tak jste na omylu. Tento model se dokáže protáhnout svými aktivními prvky (active rims) na přídi a zádi až o 390mm. Takže při vyšší rychlosti, jak 80km/h dosáhnete lepšího proudění vzduchu. Auto neustále kalkuluje. Odčítá a sčítá, násobí a dělí. Má vlastní hlavu. Ta rozhodne co je pro model v aktuální chvíli nejlepší. No a motor nezaostává. Napůl elektrický hybrid s 279 koňmi zvládne i rychlost 250 km/h. Ta je bohužel elektricky omezená.
Čím ještě auto může oslnit? Luxusními prvky. Výjmečnost modelu jde vidět na první pohled. Velice zajímavou částí je skleněná střecha. Pod ní je vidět úžasné modré podsvícení, které každého zaujme.
A pro ty, které nezaujme ani tohle, tu má Mercedes Eso v rukávu. Interiér. Ten čerpá hlavně z nejvyššího modelu S. Spojení sportovního a luxusního působí neuvěřitelně skvěle. Uvnitř si můžete všimnout i kovových prvků, společně s dominantní bílou barvou a leštěným sklem. Jak tomu bylo už ve vlajkové lodi S-Class, tak i teď má řidič na výběr z několika barevných variant podsvícení. Centrem řízení je touchpad umístěn v prostředním panelu, hned pod obrovským displayem. Opravdu mistrovské dílo.
Mercedes-Benz jde rozhodně tím správným směrem. U tohoto modelu to není pouze krok vpřed, ale jde o obrovský skok. Kdo ví, jak bude vypadat budoucnoust německé značky? Rozhodně se máme na co těšit.
Zdroje: ;auto.cz ;mercedes-benz.com ;bbc.com
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...